Ciri Ciri Bahan Jetblack dan Karakteristik

Ciri Ciri Bahan Jetblack. Seperti namanya, kain ini hanya mempunyai satu jenis warna, hitam. Fabrik jetblack mempunyai tekstur lembut, bahan ringan, juga tidak panas apabila digunakan. Di samping itu, kain jetblack mempunyai permukaan yang jelas dan tidak telus. Biasanya kain untuk membuat jubah ini dihasilkan dengan lebar 1.15 meter.

Kain jet ini mempunyai kualiti yang lebih baik daripada wolfis hitam tebal. Sesetengah kedai dalam talian lebih suka menghasilkan jubah atau jilbab dengan bahan jetblack kerana selain menjadi lebih popular daripada wolfis, kain jetblack juga mudah digunakan walaupun harganya sedikit lebih mahal daripada wolfis.

Saman jubah Sufi dengan bahan jetblack dari hari ke hari banyak permintaan dari pengguna kerana termasuk premium dan besar jenis bahan dan bahan berserat halus yang jatuh ketika dipakai menggunakan kain jetblack akan berdampak pada kualitas jubah shar'i yang akan dihasilkan. sebagai tambahan kepada bahan jetblack terdapat juga beberapa jenis kain yang memiliki karakter masing-masing yang sesuai dengan target pasar.

Karakteristik Bahan JetBlack

Kerana kain jenis ini sering digunakan oleh orang Arab dalam pembuatan selendang shar'i yang disebabkan oleh warna tebal coccok yang halus yang sangat banyak dibuat dalam pakaian shar'i,Gamis couple keluarga

Jenis kain ini mempunyai motif kekal yang kelihatan seperti bentuk 3-dimensi. Dalam proses pembuatan, kain embos ini menghasilkan putih pada mulanya. Selepas kain putih selesai, maka tahap seterusnya adalah pewarna untuk menghasilkan embos jetblack yang elegan dan tidak pudar. Embos jetblack jarang ditemui di Indonesia sehingga harganya agak mahal.

Kain jenis ini mempunyai watak yang berkilat, lembut, licin, ringan, dan tidak panas apabila digunakan. Boleh memberi kesan jatuh, elegan, dan tidak menunjukkan lengkung. Kain ini tidak mudah terkoyak seperti terperangkap, jadi ia akan bertahan dan boleh digunakan lebih lama. Malangnya, kain jetblack premium ini tidak mudah dijumpai di Indonesia. Kini terdapat juga kain jetblack yang berwarna, dengan motif yang indah. Kain Fursan, Lexus berwarna-warni.Gamis couple keluarga

Jenis fabrik ini mempunyai sifat kerikil, jatuh ketika dipakai, sejuk, lembut dan lembut, tebal, dan tidak habis. Pakaian dengan Sahara lebih unggul daripada Wolly atau Moss. Sahara Jetblack kini popular dengan pengguna jubah dan tudung. Di samping itu, kain Sahara juga boleh digunakan untuk membuat puncak, pakaian Muslim, tunik, atau blaus.